Založ si blog

Konšpiračné teórie o USA

Udalosti v Bostone odštartovali ďalšiu vlnu konšpiračných teórii typu: „Spravili si to Američania“
Bolo obdobie, kedy by som náruživo čítal všetky „alternatívne stránky“, súhlasil by som s nimi a presviedčal sám seba, že USA si naozaj spôsobuje rany, aby vyzerala utýrane, aby mala dôvod na prípadné útoky.
Toto obdobie však, nakoniec, pominulo. Začal som totiž uvažovať racionálne a nie z dôvodu akejsi nevraživosti voči štátom. Dodnes som atakovaný správami o tom, ako je potvrdené, že WTC bolo odpálené priamo domácimi, že CIA vymyslela postavu Bin Ládina a samotnej Al-Káidy. Že vyprovokovali arabskú jar, pretože Líbya má ropu.  
S odstupom času si neviem predstaviť, prečo by to USA robilo. Nemožno slepo obhajovať všetky kroky americkej armády, no nemožno zatracovať ich podstatu, to znamená snažiť sa prebúrať diktátorské režimy a povoliť ľudom slobodne sa rozhodnúť. Vymyslieť si teroristickú organizáciu mi príde ako zbytočné. Al-Káida totiž nie je len o útočení na USA, je to komplexne radikálna náboženská organizácia. Tak ako nikto nespája ETU so Španielskou vládou alebo Hamas s Izraelom, poprípade Jobbik s propagandou SNS. Neviem si predstaviť, že by existovali extrémisti Al-Káidy, keby vedeli alebo tušili, pre koho pracujú. Že sa vlastne zabíjajú na pokyn toho, koho plánujú zabiť. Alebo sa nikto s Bin Ládinom nikdy nestretol a jeho rodina bola ďalšou prešpekulovanou fikciou v rukách CIA?
Nenávisť voči USA, najmä v strednej a východnej Európe je fenoménom, ktorý možno pochopiť, no nemožno podporovať. Koniec koncov, vždy sme mali bližšie k Rusku a videli sme v ňom spojenca. Či už kultúrneho, politického alebo vojenského. Riešiť však, že si USA spôsobuje ničenie budov, za čom im bude „morálne odpustená“ pomsta, sa hodí skutočne len na portály, kde je na titulke článku Jozef Tiso, Rómska osada alebo preškrtnutá vlajka EU.
Výbuch v Bostone obnovil túto nenávisť. Hneď po udalosti som spozoroval názory, o ktorých som hovoril vyššie. Nerozumiem však jednej veci. Ak to bolo premyslené, prečo si USA zamenila Čečensko s Českom? Prečo by riskovala takto ohromne nebezpečný diplomatický škandál? A vôbec, prečo by chcela uškodiť Čečensku a jeho vnímaniu vo svete? Nebolo by jednoduchšie hodiť na osobu zo Severnej Kórei? Nebola by to pre Biely dom lepšia príležitosť ako sa stať „chudáčikom“ a „trpiteľom“?
Ako prídu k týmto obvineniam ľudia, ktorých príbuzní boli zabití? Nejde totiž len o konšpiračné teórie. Ide o otvorenú nenávisť voči určitému štátu, kde si ľudia neuvedomujú, že dehonestujú ľudské životy tým, že píšu: „tak im treba amikom zasranym“
„skoda ze pokapalo tak malo ludi“
„dochadza im ropa hajzlom kapitalistickym?“
„ta cernota z bieleho domu zas potrebuje aby svet lutoval ameriku“

Veru… USA nie je odkázaná na nič, len na ľútosť. A na zabíjanie vlastných občanov.
Chcel by som upozorniť, nie som posadnutý USA (na univerzitu idem napr. do spomínaného Ruska), no krajinu som navštívil a mám o nej akosi ucelenejšiu mienku. Nie som ani obhajca ich vojen, myslím si len, že bez akcie nie je reakcia. A aj ľudia zabití extrémistami si zaslúžia pietu, a nie pochybnosti, či ich zabil vlastný štát.

No bez konšpiračných teórii, by to „alternatívne stránky“ asi mohli zabaliť.

 

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23.09.2013

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý. Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu. V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. [...]

Mikrofón / Novinár / Žurnalistika /

Slovensko sa v rebríčku slobody médií prepadlo o 12 miest. Prvé skončilo Nórsko, posledná Eritrea, Rusko si polepšilo

03.05.2024 08:17

Slobodu tlače na celom svete ohrozujú práve tí, ktorí by mali byť jej garantmi, teda vlády a politické orgány krajín, varuje organizácia Reportéri bez hraníc.

Jekaterina Sobjanukova

Najbohatšia poslankyňa označila nezamestnaných Rusov za červy a rada by ich videla v pracovných táboroch

03.05.2024 08:00

Jelena Sobkaňuková tvrdí, že veľa ľudí nechce robiť. Bola preto zvedavá, čo si myslia ostatní poslanci o táboroch smutne známych zo Stalinovho obdobia.

Európsky parlament / Europarlament /

Opozícia dvakrát prehrala, pred eurovoľbami však Progresívci v prieskumoch dominujú. Zamieša kartami strašenie vojnou a kritika únie?

03.05.2024 06:05

Európske voľby môžu zmeniť politickú mapu v koalícii. Ide o Andreja Danka.

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101777x
Priemerná čítanosť článkov: 2993x

Autor blogu

Kategórie