Založ si blog

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý.
Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu.
 V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. Nenávidený, aj obdivovaný pochod. Vo svojej podstate ho schvaľujem, prekážali by mi iba extrémne prejavy a túžba upútať za každú cenu, čo som však nespozoroval. Každý má právo pochodovať, každý má právo pokúsiť sa bojovať za svoje ciele. Niektoré sú však zmysluplnejšie ako iné, niektoré nemajú snahu ovplyvňovať životy ľudí mimo tej-ktorej skupiny.
 Pokladám za správne, uznať homosexuálnom práva, za ktoré bojujú. Legalizáciou ich vzťahu sa pre nás nič nezmení. Nikto nebude rozvracať tradičné rodiny, nakoľko vzťahy medzi ľuďmi s opačným pohlavím tu sú. Z času na čas ich vidíme, všetci o tom počujeme. Keby bolo cieľom, alebo „vedľajším účinkom“ homosexuálneho vzťahu rozvrátiť tradičnú rodinu, dávno sa tak stane. 4 percentá populácie nemôžu a ani nechcú meniť zaužívané hodnoty našich spoločností, nazývané tradičná rodina. Chcú zmeniť zákon, aby im umožňoval existovať ako registrovanému páru. Ak v tom niekto vidí ohrozenie vzťahu muža a ženy, neviem kde. Ak je muž hetereosexuál, sotva ho táto legalizácia prinúti zmeniť orientáciu. To, že uvidím svadobný prsteň na ruke dvoch mužov, vo mne neevokuje nič strašné.
 Jednoducho by to bol ďalší krok k liberalizácii nášho priveľmi konzervatívneho zmýšľania.
Čo je však paradoxné… Týchto ľudí najviac odcudzuje skupina ľudí, ktorá v ten istý víkend pochodujú na druhej strane krajiny, za život, za toleranciu, za rešpektovania akéhosi všeobecného práva. Ľudia, ktorí o sebe vyhlasujú, že milujú každého. Ak dokážu milovať nenarodený plod v tele matky ako seba samého,
čo im bráni v tom milovať a rešpektovať ľudí, ktorí sú orientovaní inak ako oni? Miluj blížneho svojho, no pretvor ho tak, aby ti vyhovoval.
  Ku xenofóbnemu prejavu Š. Kuffu, naoko milujúceho kresťana sa vyjadrovať nebudem, myslím že som mu už venoval jeden článok. Viac slov nie je hoden, pretože zmanipulovaní, zdoktrínovaní ľudia ako on.. Nepochopia o čom hovorím nikdy..
 Pochod za život.. Od začiatku mi tento pochod evokuje bojovať za niečo, čo je samozrejmé. Ochrana života tu predsa je. Tvária sa, ako keby boli potraty priam nutné, a treba ich zastaviť. Tvária sa, akoby sa potraty diali v miliónoch a aj pre tie najabsurdnejšie dôvody. Jeden z organizátorov /alebo hovorcov, neviem čo bol ten človek zač/ dokonca povie, že znásilnenej žene, by mohol plod pomôcť. Že potrat nepripúšťa ani v ohrození života. Pýtam sa, aké má právo rozhodovať za poškodenú ženu? Ako môže dôvody interupcií hádzať do jedného vreca?
 Nie, nie som zástanca potratov. Som však radikálne za ich úplne zrušenie. Ich zrušenie celkom určite prinesie množstvo problémov. Okrem interupcií „na čierno“, mnoho pokazených životov, rozvrátených vzťahov, dokonca som si istý, mnoho pokusov o navodenie interupcie. Bude toto humánnejšie? Ak sa matka rozhodne, že svoj plod nedokáže nosiť, nemá prostriedky na jeho vychovávanie a uvedomí si, že narodením by uškodila sebe a celkom isto aj jemu, nevidím dôvod v násilnom bránení.
  Pokiaľ tento úkon nie je celosvetovo, všeobecne a oficiálne charakterizovaný ako vražda, budem stáť za názorom, že partia ľudí sa opäť snaží pretvoriť tento štát podľa ich ideológie. Kresťanské rodičky interrupciu podstupovať nemusia. Pre hodnotový systém jednej skupiny ľudí, nemusíme zákonite ovplyvňovať celú spoločnosť.
 Narozdiel od povolenia homosexuálnych manželstiev, kde by sa pomohlo určitej skupine ľudí a ostatných by sa zákon nedotkol, zákon o úplnom zákaze interupcií sa dotkne všetkých, a vnúti, podľa môjho, nesprávny názor.
 Keby sa cirkev radšej snažila podporovať kondómy a antikoncepciu, bolo by to účinnejšie. Keby robili osvetu tam kde treba, namiesto neskonalého moralizovania a poúčania celej spoločnosti, vážil by som si ich oveľa viac. Veď použitie kondómu, alebo branie antikoncepcie je oveľa lepšia prevencia proti nechcenému otehotneniu, ako čokoľvek iné. Na to netreba študovať molekulárnu fyziku, ani teológiu. A potom netreba podstupovať interupciu. Lenže čo s nimi, keď nechú ani tak, ani tak?

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Moje prvé dva týždne v Moskve

14.09.2013

Nechcel som sa unáhliť pri písaní svojich dojmov zo života v Rusku, no túžba predčila racio. Som tu dva týždne, no myslím, že už teraz som získal aký-taký prehľad, ako sa v Rusku žije, ako sa bude žiť, čo mi vyhovuje, čo ma sklamalo. Pred príchodom som mal veľké očakávania, a to nie je najideálnejšie, lebo aj malý nedostatok zamrzí. Prvým problémom sa ukázala [...]

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101698x
Priemerná čítanosť článkov: 2991x

Autor blogu

Kategórie