Založ si blog

Zákaz chovu istých druhov psov. Čo si o tom myslím?

V prvom rade musím upozorniť že môj názor je pravdepodobne minoritný a čakám že veľa ľudí ma bude v komentároch atakovať. To mi však neprekáža, keďže si za svojím názorom stojím.
Začnem obľúbenou vetou psičkárov, ktorá znie, že za bojovnosť (resp. zlú povahu) psa môže jedine majiteľ. Už tu nesúhlasím. Nemusím byť kynológ  (aj keď pochádzam z veľmi kynologickej rodiny) aby som vedel, že psy boli šľachtené na isté účely. Tak, ako sa formovali psy spoločnícke, tak sa šľachtili psy, ktoré mali slúžiť na boj, ochranu majetku, ochranu osôb. Jednoducho silné, neraz agresívne psy. A tieto pudy budú mať v sebe aj po výchove. Nehovoriac o tom, že tá často chýba. A potom sa deje čo sa deje. Inak rodinný miláčik sa zakusne do tváre dieťaťu, trhá iných psov, napadne suseda…
Druhou vecou je prostý fakt. Kto si najčastejšie kupuje tieto plemená? Koho najčastejšie vidíte s rotvajlerom, pitbullom, s bullteriérom alebo argentínskou dogou? Nie sú to práve ľudia, ktorý si potrebujú niečo dokázať? Nie sú to práve tí, ktorý chcú svojím psom nahnať hrôzu a sami sebe zvyšujú rešpekt? Sú. Iste nebudem tvrdiť že si ich nikdy nekúpia rodiny, jemné ženy alebo seniori. Ale je to skutočne zanedbateľný počet.
Útoky bojových plemien nie sú rozhodne výnimočným javom v spoločnosti, aj keď sa niektorí ľudia tvária že to tak je. Musíme si uvedomiť, že nie každý útok je zaznamenaný, a nie každý končí smrťou, to znamená nie je na titulkách bulvárnych plátkov. Oproti iným plemenám práve tie, ktoré sa radia medzi bojové, chtiac-nechtiac vedú štatistiky útokov s najhorším koncom. Napriek tomu, že môžu mať lepšieho majiteľa ako zlatý retriever. Pri ňom mi snáď tiež nebudete tvrdiť, že jeho dobrota a spoločenskosť je iba kvôli majiteľovi.
Čo robiť? Nehovorím že je najlepšie riešenie zakázať ich chov, aj keď v mnohých vyspelých krajín sa tak pri niektorých plemenách stalo.  Môj osobný návrh je riešiť to inak. Zakázal by som ich chov osobám psychicky narušeným. To znamená, ako pri zbrojnom preukaze, robil by som psychotesty. Veď je rovnaké riziko nechať pobehovať krvilačného psa patriaceho narušenému človeku, ako nechať bláznovi pištoľ. Druhá vec by bola zavedenie povinného výcviku. Keď sa už alibizuje, že to je všetko na majiteľovi, nech majú všetci rovnaké podmienky. To znamená základný výcvik poslušnosti. Možno by sme predišli mnohým útokom a agresii. Som si viac ako istý. Nebezpečná „hračka“ v hlúpych rukách je rizikom pre celú spoločnosť.

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23.09.2013

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý. Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu. V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. [...]

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101724x
Priemerná čítanosť článkov: 2992x

Autor blogu

Kategórie