Založ si blog

Tradičné hodnoty (I. pokus o poviedku)

Skúsil som napísať poviedku (možno aj na pokračovanie), čo som ešte nikdy nerobil. Chcel som vedieť, ako mi to ide. Budem preto rád, ak vaše pocity napíšete dolu, do diskusie.

Bolo pol druhej ráno, keď ma zobudil jej hlas. Stála nado mnou, obzerajúc si ma ako atrakciu z cirkusu.

So záujmom mi pošepla do ucha: „Prečo spíš, keď si mi sľúbil, že sa celú  noc  budeme rozprávať?“. Za iných okolností by som sa potešil spoločnosti. Za okolnosti, kedy by som aspoň vedel, kto vedľa mňa vlastne leží. Vôbec neviem, čo je toto dievča zač. Viem o nej iba základné veci, klišé, zoznamovacie nuansy. Je to iba hmota, ktorá mi pomáha zabudnúť…
Sú to už tri dni čo som nebol vonku. Nevidel som denné  svetlo, ktoré ma opantáva a necítil som pohyby januárového vetra, ktoré som za normálnych okolností bezmedzne miloval. Každý deň ten istý príbeh, mení sa akurát polovica hereckého obsadenia tejto komédie. Vždy je to tá ženská časť. Cítim sa ako stálica, ako hviezda, ktorá určuje úlohy a robí konkurzy.

Chýba mi. Sú to už dlhé dva mesiace, čo sme sa vôbec nevideli a neboli sme v kontakte. Vraj pre “pokoj nás oboch”. Aké absurdné, no nie?  To že nemôžem vidieť dievča ktoré milujem, mi na šťastí ani pokoji duše nepridáva,  naopak ma oberá o chuť zmysluplne žiť a vystrčiť nohu z domu.Odpadkový kôš je preplnený a čakám kedy sa zrúti ako domček z karát. Cítim sa ako bezdomovec, v luxusnom byte, ktorý si ho vychutnáva, no je mu vlastne väzením.
Toto sa nemuselo stať. Nič z tohto nemuselo byť skutočnosťou, keby ma bola počúvala ešte predtým, ako sme sa do seba šialene zamilovali . Keby bola bývala počúvala moje nekonečné monológy o tom, aké dôležité je pre mňa štúdium v zahraničí, a aké ťažké pre nás bude vidieť sa 2 krát mesačne, plus semestrálne prázdniny, v mojom prípade zvyčajne mesiac, ktorý si môžem dovoliť stráviť tu, doma. Napriek tomu sme sa zamotali do tejto siete obaja a veľmi rýchlo. Ako sardinky, ktoré nemajú šancu dostať sa von úplne v poriadku. Vedel som, že vzťahy na diaľku nemôžu fungovať, vedela to i ona, ale nedali sme si povedať.

Nemôžem za to, že som si v cudzom meste našiel zmyselnú, mladú cudzinku. Čisto fyzické opojenie, sotva sme si rozumeli. Napriek tomu, že som mal výčitky  svedomia,  som pachtil po ženskom dotyku. Našiel som si naivné dievča, ktorému neprekážalo, že si s ním robím čo chcem. Na cudzincov tu vždy leteli a ja som túto vedomosť nepekne využil.

Dozvedela sa to. Alebo som jej to sám mimovoľne prezradil? Spomienky na toto obdobie som úpenlivo mazal litrami alkoholu. Úspešne. Bezbolestne. Pár dní v nemocnici, na výplachu. Dnes sú od toho dva mesiace. Dlhé mesiace odlúčenia. Som v rovnakom meste ako ona, som u seba doma, kde sme si dokazovali lásku kadejakými, aj šialenými spôsobmi. No napriek tomu sa nesmieme vidieť a ja strácam drahocenný čas s cudzími dievčatami, ako aj teraz. A chcú sa rozprávať. Chcú sa jej podobať, no nikdy to nedokážu. Ona jediná narušila môj bohémsky spôsob života a ona jediná mala právo viesť somnou dlhé intelektuálne rozhovory.  Fakt, že som potreboval fyzické dodanie síl ma priviedlo na slepú kolaj. Potegovaný vlak, ktorým sa zveziete iba principiálne, z nutnosti.
Už som si ju vymazal z mobilu aj zo sociálnych sietí. Jediný možný kontakt je ísť za ňou. Viem vôbec kde býva? A čo ak má iného, tak ako ja iné? I keď by išlo len o fyzično, ako v mojom prípade? U báb je to iné. My muži máme právo užívať si. My sa popri týchto veciach nezamilujeme, tak ako vy.
Pred spaním som si doprial dvojitú vodku a horúcu vaňu. Zajtra za ňou určite pôjdem…

Každý Váš názor je dôležitý, Ďakujem vopred za jeho vyjadrenie

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23.09.2013

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý. Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu. V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 18:05

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101681x
Priemerná čítanosť článkov: 2991x

Autor blogu

Kategórie