Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23. septembra 2013, Matej Siget, Nezaradené

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý.
Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu.
 V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. Nenávidený, aj obdivovaný pochod. Vo svojej podstate ho schvaľujem, prekážali by mi iba extrémne prejavy a túžba upútať za každú cenu, čo som však nespozoroval. Každý má právo pochodovať, každý má právo pokúsiť sa bojovať za svoje ciele. Niektoré sú však zmysluplnejšie ako iné, niektoré nemajú snahu ovplyvňovať životy ľudí mimo tej-ktorej skupiny.
 Pokladám za správne, uznať homosexuálnom práva, za ktoré bojujú. Legalizáciou ich vzťahu sa pre nás nič nezmení. Nikto nebude rozvracať tradičné rodiny, nakoľko vzťahy medzi ľuďmi s opačným pohlavím tu sú. Z času na čas ich vidíme, všetci o tom počujeme. Keby bolo cieľom, alebo „vedľajším účinkom“ homosexuálneho vzťahu rozvrátiť tradičnú rodinu, dávno sa tak stane. 4 percentá populácie nemôžu a ani nechcú meniť zaužívané hodnoty našich spoločností, nazývané tradičná rodina. Chcú zmeniť zákon, aby im umožňoval existovať ako registrovanému páru. Ak v tom niekto vidí ohrozenie vzťahu muža a ženy, neviem kde. Ak je muž hetereosexuál, sotva ho táto legalizácia prinúti zmeniť orientáciu. To, že uvidím svadobný prsteň na ruke dvoch mužov, vo mne neevokuje nič strašné.
 Jednoducho by to bol ďalší krok k liberalizácii nášho priveľmi konzervatívneho zmýšľania.
Čo je však paradoxné… Týchto ľudí najviac odcudzuje skupina ľudí, ktorá v ten istý víkend pochodujú na druhej strane krajiny, za život, za toleranciu, za rešpektovania akéhosi všeobecného práva. Ľudia, ktorí o sebe vyhlasujú, že milujú každého. Ak dokážu milovať nenarodený plod v tele matky ako seba samého,
čo im bráni v tom milovať a rešpektovať ľudí, ktorí sú orientovaní inak ako oni? Miluj blížneho svojho, no pretvor ho tak, aby ti vyhovoval.
  Ku xenofóbnemu prejavu Š. Kuffu, naoko milujúceho kresťana sa vyjadrovať nebudem, myslím že som mu už venoval jeden článok. Viac slov nie je hoden, pretože zmanipulovaní, zdoktrínovaní ľudia ako on.. Nepochopia o čom hovorím nikdy..
 Pochod za život.. Od začiatku mi tento pochod evokuje bojovať za niečo, čo je samozrejmé. Ochrana života tu predsa je. Tvária sa, ako keby boli potraty priam nutné, a treba ich zastaviť. Tvária sa, akoby sa potraty diali v miliónoch a aj pre tie najabsurdnejšie dôvody. Jeden z organizátorov /alebo hovorcov, neviem čo bol ten človek zač/ dokonca povie, že znásilnenej žene, by mohol plod pomôcť. Že potrat nepripúšťa ani v ohrození života. Pýtam sa, aké má právo rozhodovať za poškodenú ženu? Ako môže dôvody interupcií hádzať do jedného vreca?
 Nie, nie som zástanca potratov. Som však radikálne za ich úplne zrušenie. Ich zrušenie celkom určite prinesie množstvo problémov. Okrem interupcií „na čierno“, mnoho pokazených životov, rozvrátených vzťahov, dokonca som si istý, mnoho pokusov o navodenie interupcie. Bude toto humánnejšie? Ak sa matka rozhodne, že svoj plod nedokáže nosiť, nemá prostriedky na jeho vychovávanie a uvedomí si, že narodením by uškodila sebe a celkom isto aj jemu, nevidím dôvod v násilnom bránení.
  Pokiaľ tento úkon nie je celosvetovo, všeobecne a oficiálne charakterizovaný ako vražda, budem stáť za názorom, že partia ľudí sa opäť snaží pretvoriť tento štát podľa ich ideológie. Kresťanské rodičky interrupciu podstupovať nemusia. Pre hodnotový systém jednej skupiny ľudí, nemusíme zákonite ovplyvňovať celú spoločnosť.
 Narozdiel od povolenia homosexuálnych manželstiev, kde by sa pomohlo určitej skupine ľudí a ostatných by sa zákon nedotkol, zákon o úplnom zákaze interupcií sa dotkne všetkých, a vnúti, podľa môjho, nesprávny názor.
 Keby sa cirkev radšej snažila podporovať kondómy a antikoncepciu, bolo by to účinnejšie. Keby robili osvetu tam kde treba, namiesto neskonalého moralizovania a poúčania celej spoločnosti, vážil by som si ich oveľa viac. Veď použitie kondómu, alebo branie antikoncepcie je oveľa lepšia prevencia proti nechcenému otehotneniu, ako čokoľvek iné. Na to netreba študovať molekulárnu fyziku, ani teológiu. A potom netreba podstupovať interupciu. Lenže čo s nimi, keď nechú ani tak, ani tak?