Založ si blog

Prečo som sa rozhodol študovať v zahraničí a prečo zrovna v Moskve

Celý maturitný ročník na gymnáziu sa niesol v zmysle definitívneho vyberania si vysokej školy. Ja som dlhodobo plával v snoch odísť do zahraničia, konkrétne do Moskvy.
 Prečo však Moskva?
    Pretože podmienky v Moskve nie sú jednoduché. Keďže som bol rozhodnutý neostať na Slovensku, chcel som si vybrať miesto, kde sa naučím jednak reč, ktorú ešte neovládam (a ruština ma veľmi zaujímala) a kde budem musieť preukázať, že na to naozaj mám. Mám pocit, že práve táto skúsenosť by mohla byť zoceľovacou skúškou. A ako najdrahšie mesto na svete, naučím sa azda aj hospodáriť s peniazmi, ako by som sa inde nenaučil. Tretí dôvod bol oveľa prozaickejší. Chcel som ísť študovať diplomaciu, a práve MGIMO je kvalitou preslávená univerzita, aj keď mnohokrát zatracovaná pre jej minulosť. Nikde však jazyky neučia tak, ako práve tam.
 Začal sa teda kolotoč mailovania, rozhodovania sa. Nakoniec som rozhodol neštudovať v angličtine, a teda nastúpiť na MGIMO, ale ísť na prípravný kurz, kde sa naučím po rusky, a budem v tomto jazyku aj študovať. Vybral som si teda najlepšiu alternatívu predgraduálneho kurzu, na Univerzite Priateľstva národov (RUDN), kam ma prijali. Po roku uvidím, či ostanem alebo sa presuniem na školu o pár ulíc vedľa. Myslím však, že meniť už nebudem. Ako zadné dvierka som si však podal prihlášky aj na Slovensku, obe skončili prijatím, mám teda zadné dvierka.
 Prečo som sa však rozhodol neostať doma? Áno. Dôvod je uplatnenie sa v budúcnosti. Napriek mnohým argumentom verím, že záleží, akú školu vyštudujem. A verím, že sa zamestnávateľ v zahraničí bude riadiť tým, či niekto študoval v Bratislave, alebo v Moskve. Či už je to ranking univerzity, alebo čisto záležitosť zvučnejšieho mesta. Okrem jedného alebo dvoch spolužiakov ostali všetci tu. Je to však podľa mňa škoda, pri možnostiach dneška a pri potrebe byť dravý, skúsený, a pri potrebe spoliehať sa sám na seba, čo sa 2000 kilometrov od domova určite naučím 🙂

V septembri nastupujem a verím, že túto dobrovoľne náročnú cestu zvládnem.  

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23.09.2013

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý. Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu. V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. [...]

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Rusko oteplenie záplavy Orenburg Tomsk rieka

Ruské úrady nariadili evakuáciu záplavami ohrozených lokalít na západe Sibíri

16.04.2024 18:20

Obyvatelia záplavami postihnutých regiónov sa sťažujú na nedostatok pomoci zo strany miestnych i federálnych úradov.

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101546x
Priemerná čítanosť článkov: 2987x

Autor blogu

Kategórie