Založ si blog

Tradičné hodnoty II. časť (+link na prvú časť)

I. časť http://matejsiget.blog.pravda.sk/2013/01/17/tradicne-hodnoty-i-pokus-o-poviedku/

Zobudil som sa rovnako ako tri dni predtým. Na smrť unavená bábka, ktorú z postele dostala iba vôňa pripravujúceho sa jedla v kuchyni. Asi desiata baba, asi desiate rôzne jedlo. Najlepšie na tom všetkom je, že suroviny si sami prinesú a pri obrovskom okne s výhľadom na celú Bratislavu varia iba pre mňa. Moje slúžky. Môj majetok. Dnes im stačí iba luxusný byt na najvyššom poschodí, s nadštandardným priestorom, po ktorom sa môžu pohybovať. Žiadna minulorežimová králikáreň. Stačí im pár nežných slov, ktoré nemyslíte ani trocha vážne. Nakŕmite ich tým, čo chcú. A potom ich môžete zarezať a dať si ich ako hlavný chod.
Nezabudol som na to, čo som si povedal večer. Zabudol som však na sľub rodičom, že ich na obed navštívim. Mám 19 rokov, vlastný byt v dvoch mestách rozličných štátov, jazdím na štýlovom aute a užívam si život. Pre toto všetko, som rodičov musel, ale aj chcel navštíviť.
Niekto zaklopal na dvere. Tlmene, tri krát. Srdce mi podskočilo. Kto by ma mohol zháňať, takto ráno?
Tajne som dúfal, že to bude osoba, ktorú som ešte včera chcel navštíviť ja. Moja milovaná Sofia.
Len v trenkách som prebehol halou a so srdcom v hrdle zastal pred vchodovými dverami. Videl som iba tmu, ktorá mi nič nenapovedala, no predsa sa stupňovalo tušenie a v neposlednom rade vzrušenie, ktoré som mal „kdesi vnútri“. Predvídavo som prikázal dievčaťu, ktoré stále veselo pobehovalo v kuchyni iba v luxusnom spodnom prádle, aby išlo do jednej z šiestich izieb a nevyliezla kým jej nepoviem.

Nikdy som tak rozpačito dvere neotváral. Otváral ich skôr prievan ako ja.

Prvá vec, ktorú som pocítil bola facka. Dôverne známa. Typická. Facka z hnevu ale aj z lásky. No predsa nie taká, akú vám uštedrí mama.
Nemal som slov. Neriešil som, že stojím v trenkách. Neriešil som ani to, že v niektorej z izieb je ukrytá bolestná spomienka na moju samotu. Nutné zlo, pri ktorom som si momentálne prial, aby vyletelo z okna rýchlosťou blesku. Jej prenikavé modré oči boli tým, pre čo by som urobil čokoľvek. Jej zmyselné pery a vlasy boli dôvodom, prečo dva mesiace nezaspím bez dvojitej vodky. Napriek problémom so sebou samým som to zahral sebaisto.
„Sofia. Som rád že si prišla. Poď ďalej“
-Dúfam, že nemáš nikoho doma- odvetila rýchlejšie ako som stihol zatvoriť dvere.
-Nemám náladu stretnúť jednu z tvojich zlatokopiek, ktoré si tak hojne kŕmil pred, počas aj po našom vzťahu.
„Nie“, zaklamal som pohotovo, bez ohľadu na možné následky. „Odkedy sme sa rozišli, neviem sa pozrieť na iné dievča.“
-Potešil si ma. Ja som si totiž od rozchodu užila toľko sexu, ako nikdy, všetko z pomsty k tebe. A mýlil si sa, vôbec som sa nezamilovala.
Uvedomil som si, že stále oproti nej stojím v trenkách na chodbe. „Poď dnu. Akurát si varím raňajky“
Našťastie si nevšimla cudzí kabát, ukrytý v skrini ako relikviu.
Posadila sa v obývačke, ja som si natiahol prvé veci, ktoré som zbadal. Sadol som si vedľa nej. Mal som toho toľko na srdci. Ťažilo ma viac kameňov, ako viem narátať. Dva mesiace som nevidel dievča ktoré milujem, dva mesiace som sa s ním nerozprával. A teraz tu sedí, ako modré z neba, krajšia a vitálnejšia ako predtým.

V tom som započul ako sa otvorili niektoré z dverí, ukrývajúce nechcenú myš, ktorá vám ide vyjesť okrem raňajok to, čo máte najradšej. A nemusí to robiť účelovo. Potrebuje prežiť.

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23.09.2013

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý. Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu. V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. [...]

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

migranti

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101416x
Priemerná čítanosť článkov: 2983x

Autor blogu

Kategórie