Založ si blog

Najväčšie mýty a klamstvá o neveriacich.

Denne, v poslednej dobe čoraz častejšie, sa stretávam s hlúpymi a nesprávnymi poznámkami na adresu neveriacich. Rozhodol som sa napísať znenie najčastejších, a vyvrátiť ich sebou samým.

 

1.      Bez Boha nemôže byť človek šťastný

Začal som tým najhorším, a najčastejším. Veriaci človek, ktorý má potrebu hádať sa, si neuvedomuje ako hlboko zraňuje a uráža oponenta. Vyslovením myšlienky, že bez Boha nemôžem byť šťastný, dáva najavo, že mi v živote chýba podstatná časť, nie som ten, kto by som byť mal. Najhoršie je to z dôvodu kategorizácie. Tiež nebudem tvrdiť, že človek s Bohom nemôže byť smutný.
Ja nemám pocit, že vo svojom živote šťastný nie som. Či už mi tento pocit robia veci materiálne alebo duchovné (láska, priateľstvo a pod.)
Šťastie sa charakterizuje ako spokojnosť so životom, alebo blaho. Už len z tejto definície nemožno robiť rozdiely. Každý má iné ciele a iné hodnoty, a každého robí šťastným niečo iné.

2.     Ateisti a inoverci nepoznajú a nerozumejú Biblii.

Ďalšia z úsmevných myšlienok. Z mnohých skúseností viem, že toto tvrdenie platí lepšie vo forme: „Neveriaci poznajú Bibliu často lepšie ako samotní veriaci“. Prečo ju však študujeme? Pretože sa na ňu neviažeme. Čítame ju zo zaujímavosti, nie z nutnosti, poznať v kostole každý citát. Venujeme sa jej, diskutujeme o nej, nič zákonite neodsudzujeme, ale ani nevelebíme. Myslím si že tento postoj nám dovoľuje racionálnejšie pochopenie. A nie je pravda ani to, že ju berieme doslovne. Berieme ju z nadhľadom a často zdôrazňujeme veci, ktoré veriaci človek prehliadne, často účelovo.

3.    Cirkev rešpektuje neveriacich

Toto je moja obľúbená téma. Pri jednom rozhovore som bol ohriaknutý vetou: „Nesúď cirkev, veď ani my nesúdime vás!“
Prvá, veľmi dôležitá vec. Prirovnávať cirkev k ateizmu je ako pliesť jablká s hruškami. To je ako povedať, že holohlavosť je farba vlasov.
Druhá vec je klam, že cirkev nás nesúdi a rešpektuje. Chcem upozorniť všetkých vzťahovačných ľudí. Hovorím o katolíckej cirkvi, všemocnom mafiánskom meste Vatikán, nie o viere samotnej.
RKC samotná neraz napadla neveriacich ľudí. Ostro, bez okolkov. Organizácia, ktorá zakazuje kondómy na úkor AIDS, kryje miliardové finančné mašinérie a zneužívanie detí, odsudzuje homosexuálov, neveriacich a vlastných kritikov (skrýva to do snahy pomôcť nám byť lepšími, čo sa nedeje), nás urazila mnoho krát. Spochybňuje naše názory, svoje prezentuje často dogmaticky a ako jediné správne. Aj popri stovkách iných náboženstiev a kultov.
My, ktorí sa snažíme nikoho nekritizovať, naopak otvárať dvere poznaniu nenásilnou formou, sme často pokladaní za zlých. Ja sám by som si nikdy nedovolil povedať o veriacich ako o zlých. Takto sa dá hovoriť o jednotlivcoch a malých skupinách. Nie všeobecne.

 

4. Sme satanisti

Iba v stručnosti, zopár ráz som počul, že Ateisti, to sú iba prezlečení satanisti. Ubezpečujem Vás, satanista sa môže ukrývať ako v kostole, v budhistickom chráme,  ako aj na vedeckom stretnutí. Len či, milí veriaci, nepociťujete výčitky neznalosti, a nenahádžete na nás všetko zlé, čo sa Vám inam nehodí…

 

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23.09.2013

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý. Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu. V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101661x
Priemerná čítanosť článkov: 2990x

Autor blogu

Kategórie