Založ si blog

Majú slovenské televízie ešte úroveň?

Po dvojmesačnej televíznej odluke, ktorá mi vôbec nevadila, som si zo zaujímavosti televíziu zapol. Bol som zvedavý na nové plytké programy, ktoré nám ponúknu prioritne dve najväčšie súkromné televízie.
Prvé som zbadal tretí kanál Markízy. Vraj pre chlapov. Priznám sa, nemal som šancu skúmať program, no mám nepríjemné chvenie, že to skončí ako s TV DOMA. Či je to zlé alebo dobré, posúďte sami.
Zvedavejší som však bol na nové reality show a podobne. Neviem prečo to máme v povahe, no radi sa pozeráme na programy, ktoré nám nič nedajú, poprípade rovno znechutia. 3 séria Farmy je toho jasným dôkazom. Videl som niekoľko častí tej druhej. Nedokážem si predstaviť že by som sa pozeral na partiu ľudí širokej vekovej škály, ktorí si nadávajú ako keby sa poznali roky. Klamstvo a faloš ako hlavné ingrediencie, podťaté stupídnymi úlohami ktoré náladu ešte viac vyburcujú. A v neposlednom rade Váš favorit, ktorému ste ochotný poslať SMSku.
Farmár hľadá ženu. Pokiaľ si dobre pamätám čo je tento program zač, tak ľutujem že nemáme nejaký zákon o úrovni programov. Prízemný formát, ktorý má snáď ešte horšiu úroveň ako Farma. Ľudia sa do neho idú účelne strápniť, pretože neverím že niekto je to schopný pozerať skutočne nie iba pre zábavu. Darmo svieti 15-ka v krúžku, keď sa z týchto programov stáva rodinná udalosť. Deti diskutujú programy v školách a ich náročnosť na dobrý TV program klesá. Preto budeme môcť spraviť ešte X ročníkov Farmy alebo budú farmári hľadať ženy do nekonečna.
Bol som prekvapený kuchárskymi reláciami. Konkurujú si síce jedna druhej v prime time, takže bude problém zhodnotiť obe. Videl som kúsok tej na Markíze. Nie je to môj vkus, no keby ma mučili pozeraním nejakej relácie na slovenskej TV scéne, vybral by som si tento typ.
Posledným zrniečkom sú seriály. Nie som ich pravidelný divák no občas sa tomu nevyhnem. Pokiaľ som si dobre všimol, točia sa tam rovnaké témy po niekoľko rokov. Obmenia sa postavy a gro série, no ostane hlavný motív. Každý s každým, vždy a všade.

Najpotešujúcejšia info prázdnin ohľadom slovenských TV bolo zvolenie Václava Miku ako riaditeľa RTVS. Po Exprese a Markíze, ktorý spravil najpočúvanejším a najsledovanejšou,  mám dobrý pocit že niečo zvládne aj s upadajúcou STV. Ak sa vyvaruje formátov, z ktorých mi je na vracanie.

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23.09.2013

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý. Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu. V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. [...]

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101417x
Priemerná čítanosť článkov: 2983x

Autor blogu

Kategórie