Založ si blog

Môj pohľad na vieru

Logická a jednoduchá otázka, na ktorú, sa pokúsim celkom jednoducho odpovedať.

Vyrastal som v rodine, v ktorej sa viera nikdy neriešila, čo si myslím, je výhodné. Dalo mi to slobodnú vôľu, o ktorú sa tak kresťania opierajú. Nikdy som nepociťoval potrebu navštevovať kostol, účastniť sa omše, poprípade kľaknúť si večer ku posteli, a modliť sa k pánbožkovi, alebo ukrižovanému ujovi s tŕňmi na hlave.

Ale prečo?

Pokladám za neracionálne, predkladať v základe viery myšlienku vzájomnej lásky-príjemne naivná téza. Ale čo druhá, nepísaná časť? –Keď neuveríš, poprípade sa vydáš inou cestou, budeš sa smažiť v pekle so Satanom alebo s inými strašiakmi. Toto je logika? Boh ťa opustí vo chvíli keď prídeš na to, že si sa zmýlil, nedá ti čas na oľutovanie. Všetko si mal urobiť počas života. Mal si veriť ľudom ktorý zneužívajú maličké deti?

Myslím si že cirkev má dokonale premyslenú cestu. Začne to krstom, nedobrovoľným prijatím do kruhu veriacich. Nasleduje neustále vštiepenie kresťanských ideálov, strašenie detí, nútením chodiť do kostola… S tohto sa stane rutina, z detí sa stanú mladí ľudia, ktorý už chodia v pred určených šľapajach.

Nie je lepšie byť slobodný človek, s vlastným rozumom a ideálmi? Chápem, aj dnešná spoločnosť potrebuje niekoho na koho sa bude môcť vždy obrátiť. Ale koľkým z vás sa dostalo reálnej odpovede? Odpovede typu duchovný rozhovor neberiem, lebo ja sa takto „duchovne“ môžem rozprávať so Svätou Opicou s Tadžikistanu(Lenže to už by som bol blázon)…

V každej, aj tej najchudobnejšej dedine je k videniu kostol. Najvyššia stavba dediny, často aj mesta. Nedáva týmto cirkev dostatočne okato najavo, aká je silná? Nedáva vám podvedome impulz prinútiť sa uznať že niečo na tom predsa len bude? Že inak by predsa cirkev nebola taká mocná?

Na záver, by som chcel napísať zopár kresťanských nelogických myšlienok…

Boh vás všetkých miluje… Teda, homosexuálov nie, veď tých musíme odsúdiť.

S Bohom ste slobodný… Napriek tomu máte 10 zákonov a nie aby ste ich porušili! Boh vás stále vidí!

Boh je všemocný… No napriek tomu, nás nedokáže presvedčiť k viere, zničiť Satana a zlepšiť svet.

Boh je vševediaci… Ale nevedel, aké bude ľudstvo, a že sa na to pokojne môže vysrať lebo budeme skazený, neveriaci odpad.

Prvými ľuďmi boli Adam a Eva… Aj keď, viacero veriacich uznalo evolúciu. Žeby boli naši dvaja „prvý ľudia“ ľudoopovia? Prečo Boh neprehltol ich prirodzenú túžbu po poznaní?

A nakoniec, Boh to určite myslel fajn, keď ukradnuté príbehy bez licencie a autorských práv publikoval do tej vašej knihy kníh, a vydával ich za svoje. Boh to určite myslel dobre keď sa rozdelil na viacero božstiev pre každý národ a mal iné vlastnosti, často protikladné. Boh určite myslel super aj to, že sa nechal 190 000 rokov ľudí zabíjať, týrať, neukázal im cestu. Trápili sa bez modly, bez ukrižovaného chlapca a jeho kamarátov. Nebolo týchto rozprávok dosť?

Viem, že ma po tomto článku mnohý odsúdite, nikdy si môj ďalší článok neotvoríte. Pokojne, je to Váš názor, no myslím si že každý názor by mal mať priestor. Aj keď som písal niekedy sarkasticky, ironicky, bez servítky. Asi som raz taký 🙂

 

Seriál: Čo ma na Slovensku mrzí. Časť prvá: Nevyužitý turizmus

14.01.2014

Mnohé okolnosti môjho života ma doviedli k premýšľaniu o turizme našej krajiny. Či to už boli precestované kontinenty alebo neustále otázky zahraničných priateľov o Slovensku, či vlastné nutkanie nás zviditeľňovať. Prvé klamstvo (alebo omyl) je samotná predstava, že nemáme čo ponúknuť. Opak je pravdou. Ťažko si predstaviť krajinu s našou rozlohou, ktorá [...]

Ďakujem Miki, ukázal si nám, že to ide

08.01.2014

V tomto krátkom článku nemám v úmysle hodnotiť politické činy dvojnásobného premiéra Mikuláša Dzurindu. Mám v úmysle zdôrazniť skutočnosť, že sme sa po toľkých rokoch dočkali politikovej korektnosti, úprimnosti a ľudskosti. Alkoholických excesov sme mali požehnane. Či je to Slota, Cuper, smerácki bitkári alebo český prezident s povestnou virózou. Všetci majú [...]

Pochod za pomoc skupine ľudí verzus pochod za vnútenie ideológie (Pride vs. Prolife)

23.09.2013

Dve skupiny ľudí, dve mestá, dva ciele, za ktoré sa bojuje. Napriek tomu však jeden vnímam ako oprávnenejší, ako ten druhý. Nie som členom ani jednej skupiny, preto je môj názor čisto subjektívny. Som neveriaci heterosexuál, čo znamená, že nemám bližší dôvod pomáhať jednej a nenávidieť druhú skupinu. V Bratislave sa pochodovalo za práva ľudí s opačným pohlavím. [...]

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Matej Siget

Záujem o veci verejné, sprostredkovanie individuálnych názorov individuálnym ľuďom. Preto nečakám, že sa všetci zhodneme a kritika ma len a len ženie vpred

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 101406x
Priemerná čítanosť článkov: 2983x

Autor blogu

Kategórie